luni, 29 octombrie 2012

LECTIA DE DEMNITATE

Intr-o zi Gheorghe al meu Ca sa faca el un leu, Mearsa la sluga , Ianu Sa gaseasca de lucru. Ianu zise ma Gheorghita O sa merg pan la nea Nita. Mai mare peste slugoi, Sa il rog si pentru noi. Nita s-o duce amu , La vatafu Arcasu. Sa ceara o angajare, Milogindu-se el tare. Ca vatafu tre” sa mearga, Sa se-n chine si sa-l roage Pe jupanul Teodor, Sa mai faca un locusor. Dar jupanul Teodor Tra’ sa mearga la boier, Sa se ploconeasca tare Sa-ti dam Gheorghe de mancare. Boierul asisderea Tra”sa ia aprobarea, Ploconindu-se si el , Sus la astia la “cartel” Astia si ei tot asa S-or inchina altuia. Sa obtina un post aici Pentru Gheorghita. Ce zici ? Si de-o mai cauta, bine Cred ca trebe sa se-n chine. Si astia pe la alti , zau Pana-I vede Dumnezeu ! Dar, dupa cum te stiu Gheorghe. Vreau si eu a te-n treba Poti sa te apleci mata, Si sa-mi saruti mana. Ma Ianule sluga mica Eu sunt Gheorghe fara frica. In munte eu am crescut Si ca bradul m-am facut. Nu ma stiu a apleca Nu muncesc pe degeaba. Nu pup poala la slugoi Si in veac nu ma indoi. Eu am venit sa muncesc N-am venit sa slugaresc. Nu m-a aplec la un slugoi Nici mai mic , nici mai de soi. Te las cu slugile tale, De la mica, pan la mare. Demn eu vreau ca traiesc Liber vreau ca sa muncesc, Si mai bine mor de foame Decat sa va fac plocoane. Sluga tu, sluga boierul Ba si intreg “CARTELUL”. Toti umblati incovoiati Banii sa I capatati. BANUL, bata-l Dumnezeu L-o facut dracu, zau, zau. O-i trai cum o-I putea Si nu m-o-I incovoia, Ca sunt DAC si iti spun,
ZAU, Ma inchin numai la DUMNEZEU !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu