miercuri, 26 octombrie 2011

TARCURILE DEMOCRATIEI


Astazi este sfanftul Dumitru, zi de praznic, rugaciune si meditatie. Eu meditind la toate cele lumesti, in drum spre dealul Mitropoliei, am ramas profund marcat de dispozitivul de ordine instalat de jandarmeria Romana, menit sa asigure accesul spre moastele sfantului Dumitru si sfantului Andrei.
Nu am putut sa nu observ, cum in tarcuri, repetate, ce se insirau pe B-dul Regina Maria spre dealul Mitropoliei, erau varati credinciosi, ca vitele, in numar de cate aproximativ 50 de persoane, fiecare tarc era pazit de cate un jandarm. Apreciez ca pana in dreptul catedralei Mitropoliei erau mai mult de 100 de tarcuri, in care credinciosii erau bagati si trimisi dintr-un tarc in altul, intocmai ca animalele.
Aceste tarcuri le-am vazut deseori folosite de jandarmeria Romana, si la alte manifestatii , mitinguri, proteste, etc. In aceste tarcuri, asa zise de dirijare si mentinere a ordinii, oamenii sunt introdu-si de zelosii jandarmi si mentinuti sub stricta observatie. Mie imi da sentimentul, ca in acele momente nu mai exista nici o diferenta intre om si animal. Mai mult acest sentiment este amplificat de faptul ca mai marii zilei, vip-urile, lumea buna, nu este tinuta in aceste tarcuri. Acestora li se face protocolul de rigoare, au intrari separate, departe de animalele tinute ore intregii in “tarcurile democratiei”
Acest sistem de ordine, l-am intalnit pentru prima data in Statele Unite ale Americii, prin anii 1980, cand manifestanti care doreau sa protesteze, erau ingramaditi in tarcuri pe trotuar si acolo sub supraveghere atenta erau , fotografiati, inregistrati si lasati sa strage cat vor degeaba. Daca iesau din tarc erau trimisi acasa fortat. Am preluat odata cu democratia si acest lucru. Dar eu va intreb ? ….Sa introduci un om intr-un tarc de fier este democratic ?….Inseamna ca esti liber atunci cand esti bagat cu forta in tarc si tinut sub supraveghere ? …..Va simtiti liberi daca locul vostru este in tarcuri, paziti de zdrahonii jandarmeriei ?….Va simtiti liberi cand voi stati in tarcuri si cei de la putere, asa zisa lume buna, beneficiaza de protocoale, intrari separate, fara tarcuri ?….. In fata lui Dumnezeu toti suntem egali ! Dumnezeu nu a bagat omul in tarcuri !…Dumnezeu a lasat omul liber !
Daca va place in “tarcurile democratiei” nu sunteti cu adevarat liberi !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu